Wat minder inspiratie

Sporterjoost

Weinig berichten de laatste tijd. Terwijl het overal wedstrijdverslagen regent is het hier al enkele weken stil. De reden: ik loop geen wedstrijden, dus daar kan niet over worden geblogd. Maar ook andere onderwerpen komen niet vloeiend uit de pen het toetsenbord. Terwijl er genoeg onderwerpen zijn, maar om de één of andere reden krijg ik de berichten niet ‘af’.

Ook geen reviews? Helaas, dat heeft deels te maken met het feit dat degene voor wiens site ik wel eens reviews schreef zijn inkomsten belangrijker vond dat onafhankelijke schoeneninfo. Dan is het wat mij betreft over en uit. En hoe zit het dan als zogenaamde runfluencer? Ook simpel: als je niet 53 keer in een bericht schrijft hoe goed en positief alles is wat met hardlopen te maken heeft dan val je van de lijst. Zo nu en dan een enkel weerwoord of een ietwat kritische benadering wordt niet door iedereen op prijs gesteld. Jammer, want je komt regelmatig (achteraf, dat dan weer wel) interessante ‘avonden’ tegen.

Ook het feit dat er niet van elke training een selfie wordt gemaakt werkt niet in mijn voordeel. Soms heb ik het idee dat het maken van een foto belangrijker is dan het hardlopen. Ik heb eens nagevraagd bij hardlopers in mijn directe omgeving, maar niemand, maar dan ook niemand maakt tijdens het hardlopen zogenaamde hardloopfoto’s. Zie je het al voor je: midden in de training stoppen, mobieltje in fotostand met timer zetten (mobieltje mee tijdens het hardlopen???), ergens op de grond of op een verhoging plaatsen en vervolgens net doen alsof je ‘toevallig’ (ahum) nonchalant langs hardloopt. Zal wel aan mij en mijn loopmaten liggen.

Of wat te denken van de sympathieke recycle-actie van Runnersworld (de hardloopspeciaalzaak, niet te verwarren met het loopblad) waarbij men oude schoenen kan inleveren. Maar …. was dat niet al jaren geleden door Run2Day geïntroduceerd middels hun Shoe2Care? Weliswaar meestal gedurende een paar weken van het jaar, maar het leverde in ieder geval een win-win-situatie op omdat de koper van hardloopschoenen in dezelfde periode korting op nieuwe hardloopschoenen kreeg. Geloof het of niet, ook Intersport heeft dezelfde recycle-actie. Beter goed gejat dan slecht bedacht zullen we maar zeggen.

Kortom, dit hierboven en nog een paar andere onderwerpen hebben geen volledige blog gehaald. Denk hierbij aan blogs die altijd eindigen met een vraag (blehhhh, mag ik even een teiltje) of het prima initiatief van een loopgroep, maar met de vraag waarom die dan zo’n suffe naam moet hebben (Amersfoortse Running Crew … kom op, wees eens origineel!!).
Nog op de ‘plank’ en wellicht in de toekomst toch in het ‘theater’: het stuk over de hopman met zijn 30, of zijn het 29 dan wel 28?, discipelen waar je bijna wordt gestenigd als je er toevallig iets over zegt.

Blijven over: trainingsverslagen. Minder interessant dan wedstrijdverslagen, hoewel …. zonder training zijn er geen fatsoenlijke wedstrijdresultaten. Dan maar hopen dat ik tijdens de trainingen nog wat leuke, dan wel vermeldenswaardige zaken meemaak, want om steeds te melden dat het hardlopen nog niet gaat zoals ik zou willen is ook niet alles.

Wordt vervolgd.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Amersfoort, Amersfoort en omstreken, Atletiek/triathlon, Blessure, Diversen, Hardlopen, Review, Sport van Sporter 2017 en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.