Selfies tijdens fietsen

Er is een gezegde dat als het niet op Strava staat dan heeft het niet plaatsgevonden, waarbij ‘het’ staat voor een sportactiviteit zoals hardlopen of fietsen. Daarnaast lijkt het een trend dat als er geen actiefoto wordt gemaakt dat het (de sportactie) dan ook niet heeft plaatsgevonden, waarbij deze pheauteaus (‘selfies’ dus) vooral op Instagram worden geplaatst. Om een beetje bij te blijven dacht ik afgelopen weekend eens mee te gaan doen aan deze trend.

Dat moest dan gebeuren bij een fietsactiviteit, want tijdens het hardlopen neem ik geen telefoon mee. Nee joh, geen telefoon? Nee!!

Dat is nog een heel gehannes. Een beetje actiefoto maak je natuurlijk onderweg, tijdens de actie. Dus tijdens het fietsen de telefoon uit de achterzak van het fietsshirt halen, ontgrendelen, cameramodus aan, cameralens ‘omdraaien’, controleren of de helm niet scheef op het hoofd zit, of de zonnebril recht op de neus zit en geen snotslierten aan de neus of kin hangen. Het moet er allemaal wel een beetje gelikt uitzien.
Helaas zijn er meer weggebruikers. Dus terwijl ik druk was met scherp stellen, checken of ik wel mooi in beeld was en meer van dat soort onzin zat ik bijna op een medeweggebruiker. Strakke stuurmanskunst en de botsing was afgewend, maar de foto was mislukt:

steentjes

Geen probleem, even later was ik bij het Henschotermeer waar de kans op tegenliggers heel klein is. Daar zou ik wel ‘even’ een strakke actiefoto maken. Helaas had ik niet aan boomwortels gedacht, met als resultaat:

steentjes

Het is duidelijk. Ik ben niet geschikt voor strakke sportselfies. Dan maar foto’s tijdens rustmomenten. Die zijn wellicht zelfs fraaier dan die waar mijn hoofd op staat:

steentjes

steentjes

Over de training: dat was er één van mijn favorieten: op de atb naar het Henschotermeer, daar een rondje hardlopen langs de waterkant met de atb aan de hand en tenslotte weer op de atb naar huis. Ruim drie jaar geleden schreef ik daar een stukje over. Uiteraard toen ook al zonder actiefoto’s.

Naschrift: om het verhaal ‘smeuig’ te maken heb ik de tegenligger en de boomwortels verzonnen. Het gaat om de boodschap: tijdens fietsen maak je zelf geen actiefoto’s. Waar ik nog een zin over andere sportactiviteiten aan had kunnen toevoegen, maar dat laat ik achterwege.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Atletiek/triathlon, Sport en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.